Jill Svensson

"A bird does'nt sing because it has an answer. It sings because it has a song." - Maya Angelou

Hej och hå, kämpa på!

Kategori: Allmänt

Hej! Kom inte på någon bra rubrik men men.. 
 
Trots att det är lite oroligheter och tråkigheter runt omkring just nu så tänker jag njuta av ons, tors och fredag när jag är ledig! Jag har varit ute på långpromenader med sigge, badat i nya poolen och Zumbat! Idag kom den nya soffgruppen till altanen också och det blev så fint!
 
Det har också gått lite över en månad sen jag bestämde mig för att sluta med socker(alltså fika, godis, dricka m.m.) äter dock frukt.. Iallafall så var det det bästa beslutet jag tagit. Jag gör det inte för att gå ner i vikt även om det vore ett plus, eftersom jag vet att jag har väldigt svårt med det, utan jag gör det för att jag är så otroligt trött på att känna det beroendet av socker som jag kände. Det har iallafall än så länge gått som en dans och jag har faktiskt blivit mycket gladare och framför allt piggare! 
 
Ni får väl följa hur det går framöver, här kommer lite bilder från mina dagar! 
 
 
Jag äter vattenmelon och jordgubbssmoothie istället för bullar, vaniljbullar och olika kakor. 
 
På zinken med sigge o springer lite! 
 
 

Kommentarer

  • Mie Hellberg säger:

    Bra jobbat! Jag har också lagt undan socker. Jag äter frukt och dricker vatten! Blir jag godissugen så det skriker i kroppen så kan jag ta en liten bit mörk choklad eller en banan!

    Det finns de som hävdar att det är för mycket socker i frukt. Men hellre att jag äter frukt och grönt än godis, fikabröd och annat sockerstinnt! Hupp!!

    Svar: Detsamma! Jag håller med! Vet ju att det är socker i frukt också men som sagt hellre det än massa godis o sånt! :) jag mår bättre iaf! :)
    Jill Svensson

    2014-05-27 | 20:13:19
  • Emma Fransson säger:

    Jag har inte ätit socker på 1½ vecka nu, o de är mycket för att vara jag. För jag åt socker jämt förr. Men hellre frukt än Godis :) Sen går jag 2 rundor varje dag med.

    Svar: Åh men va bra! Hoppas du känner snart att du mår bättre av att inte äta socker så blir det nog lättare! Bra att kombinera med motion också! Kämpa på och bra jobbat!
    Jill Svensson

    2014-05-27 | 20:41:22
    Bloggadress: http://emmasalster.se

Kommentera inlägget här: