Jill Svensson

"A bird does'nt sing because it has an answer. It sings because it has a song." - Maya Angelou

Hata mig om ni vill men..

Kategori: Allmänt

en liten tanke.. 
 
Vi människor tror att vi är den mest utvecklade arten på jorden, men åt vilket håll går utvecklingen? 
 
Jag är rädd. 
 
Jag är rädd för att jag har börjat bläddra förbi när jag ser en text om något hemskt som hänt i världen. 
 
Krig, misshandel, mord, orättvisor, mobbing.. 
 
Jag ser orden men jag har slutat ta åt mig dess mening. Jag vänder huvudet åt ett annat håll. Väntar på att någon annan ska göra något, för vem är Jag att bry mig? Någon annan fixar säkert biffen, eller? 
 
Nej.
 
Det är ingen annan som kommer göra något så det är Mitt ansvar, och Ditt ansvar, Vårt ansvar att fixa skiten som vi satt oss själva och vår värld i! 
 
Det farligaste som finns är att sluta bry sig, att bläddra förbi allt hemskt. 
 
Låt utvecklingen av jordens smartaste art gå åt rätt håll. 
 
 
Tack för mig! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: