Jill Svensson

"A bird does'nt sing because it has an answer. It sings because it has a song." - Maya Angelou

Tomteland, Alf Henrikson

Kategori: Allmänt

Hej! 
 
Det har varit en fantastisk vecka, då jag har varit hos Kindboms Fotoateljé och tagit massor med nya bilder, det ska bli jättespännande att se dem! 
Jag har också varit några dagar på Västkusten med mina systrar, min lillebror och syskonbarnen. Vädret var kanon och vi hade det supermysigt! 
 
När jag kom hem i måndags så hann jag precis till Zumba-passet och på tisdagen spelade jag in låtar i min hemma-studio hela dagen! På kvällen blev det ännu ett Zumba-pass I strålande sol! 
 
Idag ska jag sjunga på Alf Henrikson-firandet i Huskvarna Teater (17.00) och det brukar alltid vara så rolig stämning där så det blir säkert jättebra! 
 Här får ni en av mina absoluta favoriter av Alf Henriksons dikter! 
 
" Ett ord som en människa fäster sig vid, kan verka i oberäknerlig tid. 
Det kan framkalla glädje till livets slut, 
det kan uppväcka obehag livet ut. 
Ja, det påverkar livet på jorden, 
så slarva inte med orden! " 
 
- Alf Henrikson 
 
På torsdag och fredag har jag spelningar sen åker familjen till Mora för att gå på Tomteland med småbarna! Ska bli skönt med lite semester! 
 
Ha en underbar dag och Ta hand om varandra, för framtiden kan vara bara en sekund... 

Kommentarer

  • Karin Fransson säger:

    Tomteland är fantastiskt! Se till att ni är där när det öppnar bara så ni hinner med teatern ifrån början. Den är i flera akter under hela dagen! Det är den som gör upplevelsen!
    Kram

    Svar: Javisst det är underbart där! Absolut det ska vi göra! :) kram
    Jill Svensson

    2014-07-09 | 22:28:48
    Bloggadress: http://lskadebarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här: