Jill Svensson

"A bird does'nt sing because it has an answer. It sings because it has a song." - Maya Angelou

VARNING för stötande innehåll!!

Kategori: Allmänt

De flesta älskar sommaren, värmen, badandet osv. Jag med! Men när jag som liten, började bli medveten om att jag inte tillhörde kategorin "tillåtna kroppsformer" så har bad och sommar betytt ångest för mig.

Jag har täckt mig med klänningar och handduk på stranden för att ingen skulle behöva se min kropp.

Men denna sommaren bestämde jag mig för att ändra på det! Jag har tagit tillbaka min kontrollen över min kropp och jag har njutit i fulla drag av att gå med huvudet högt på stranden! För jag tänker älska min kropp och alla mina fel och brister, mina valkar och mina korta ben. 

Vi måste lära alla tjejer att deras kropp är deras egen och att de gör vad de vill med den! Man behöver inte se ut som en fotomodell, så länge man mår bra och älskar sig själv! 

Jag tar tillbaka kontrollen! 

 

 

 

Kommentarer

  • Lars-Erik säger:

    Underbart....Go Jill Go....

    Svar: Tack snälla du! :)
    Jill Svensson

    2014-07-30 | 20:06:35
  • Kristin H från Eksjö säger:

    Tack Jill för ditt ställningstagande! Bra att någon vågar vara som han/hon är!!
    Jag tycker att du är jättesnygg och vacker, önskar jag hade former på "rätta" ställena som du-men mina "former" sitter liksom lite överallt....men desto mer blir det ju att älska och hålla om!

    Svar: Tack snälla du! Jag sa precis som du, "önskar jag hade kurvor på rätta ställena",men jag kom på att det kvittar, så länge jag utstrålar stolthet och så länge jag älskar mig själv så (oftast) ser folk det bra istället :) kram på dig!
    Jill Svensson

    2014-07-30 | 20:09:17
  • Anonym säger:

    Fantastiska Jill, det gör du alldeles rätt i!!!

    Svar: Tack så mycket!
    Jill Svensson

    2014-07-30 | 20:40:07
  • Catarina säger:

    Fantastiska Jill, det gör du alldeles rätt i!!!

    Svar: Tack snälla! Kramar!
    Jill Svensson

    2014-07-30 | 20:41:00
  • Anonym säger:

    Jättebra, du ska vara stolt över dig själv. Finns ju liksom inte så många.
    Får du problem med att älska dig själv så ska vi hänga lite.
    Jag är mjuk och go och älskar mig själv och hela min kropp, önskar att alla kunde göra det. Och du vet ju det, att det är när man älskar sig själv som man kan älska andra och då öppnar sig hela världen.
    Hejja på nu.

    Svar: Tack snälla du! Vet ju inte vem du är haha men det låter bra! Man ska älska sig själv!
    Jill Svensson

    2014-07-30 | 20:49:16
  • Mats-Åke Elofsson säger:

    Jag förstår inte... jag läste ditt inlägg via facebook (en vän som kommenterat); vad är det för något som är "stötande innehåll"?

    Iaf - bra inställning!

    Svar: Vissa kan tycka att en bild på min kropp kan vara stötande så jag tyckte det var bättre att förvarna så slipper jag onödiga kommentarer.
    Tack! :)
    Jill Svensson

    2014-07-30 | 22:10:13
  • Anonym säger:

    Stötande innehåll? Jag ser en ung vacker kvinna , bara. Korta ben? Skavanker? Kom igen nu. Problemet med det här inlägget som delas friskt just nu är att du framställer dig själv som fet, stötande, abnorm och du är vad..? St 40-42?
    Det finns gott om kvinnor med större kroppshyddor än dig, med bara ett bröst efter cancer, med amputerade ben och med anorektiska kroppar. Vad gör ditt inlägg dem till? Du är ung och du vill väl men hörru- ditt inlägg är rätt respektlöst, faktiskt.

    Svar: Jag är strl 48-50 ungefär, men det är inte det som är poängen med mitt inlägg. Det handlar om att jag alltid fått höra att jag inte borde synas i badkläder då det är stötande eftersom jag är överviktig, att jag fått glåpord slängda efter mig när jag gått på stranden "strandad val" osv. Att jag har trott på de orden. Men att jag nu tar kontroll över Min kropp och tänker inte se ner på mig själv längre. Jag är mycket medveten om att det finns kvinnor, barn, män, människor som har det MYCKET värre än mig. Men alla kämpar sin egen kamp och jag vill inspirera andra att älska sig själva precis så som de är.
    Jag är ledsen att jag trampade dig på tårna och att du tyckte att det jag skrev var respektlöst.
    Jill Svensson

    2014-07-30 | 22:46:30
  • Anonym säger:

    Glädjer mig att läsa detta då jag själv har komplex, ovanligt nog med önskan att öka i vikt! Man ska vara nöjd över sig själv men ofta är det svårt... Men din inställning är god, en helt klar förebild!! Alla är vi vackra!

    Svar: Tack så jättemycket! Du har så rätt!
    Jill Svensson

    2014-07-31 | 07:35:33
  • Kaffehörnan säger:

    Bra funderingar du har

    2014-07-31 | 08:18:48
    Bloggadress: http://www.kaffehornan.se
  • christina säger:

    Helt rätt Jill!

    2014-07-31 | 09:09:54
    Bloggadress: http://tinysoul.devote.se
  • Anonym säger:

    Damn girl. Looking good! Döläcker ju. ;)

    Svar: Haha, tack!
    Jill Svensson

    2014-07-31 | 10:45:47
  • Anonym säger:

    Herregud! Du är jättefin! Som en vacker Dalkulla! Zorn hade älskar att måla dig 😊 Så fortsätt att sträcka på dig! Själv fick jag höra när jag växte upp att jag var för smal. Helt ok för andra att säga så tydligen. Jag tycker vi ska berätta för andra hur vackra de är istället!

    Svar: Ja, folk tar sig friheter att berätta precis vad de tycker om någon annans kropp! Tack så jättemycket!! Håller med dig, det borde vi verkligen göra!
    Jill Svensson

    2014-07-31 | 11:10:34
  • Pernilla säger:

    Härligt Jill!

    2014-07-31 | 11:37:08
  • Rebecca säger:

    Du är så vacker ska du veta! Det är det alla borde få höra!♡

    Svar: Tack så jättemycket! Du har så rätt!
    Jill Svensson

    2014-07-31 | 14:44:20
    Bloggadress: http://vinnhalla.devote.se
  • Anonym säger:

    Detta gäller även en hel del män/killar! Jag förstår precis vad du menar! Har badat 1 gång utomhus denna sommaren!

    Svar: Ja absolut! Det gäller även killar! Ja och så ska det absolut inte behöva vara! Var stolt över den kropp du har och gå med huvudet högt!
    Jill Svensson

    2014-07-31 | 15:28:26
  • Anonym säger:

    Du är så otroligt inspirerande! Har känt dig rätt länge och u har alltid varit en stor inspirationskälla. Du är så stark och att läsa inläggen på din blogg får mig att känna mig bättre. Du är inte fet, det borde du förstå! När du skriver korta ben förstår jag inte vad du menar. Du är proportionerlig till 100%!
    Tack för en underbar blogg!

    Svar: Tack fina du! Vet inte vem du är eftersom det inte står något namn! Men tack så jättemycket!
    Jill Svensson

    2014-07-31 | 22:09:57
  • Anonym säger:

    you go girl! Skäms inte för att vara du :)

    Svar: Tack! :)
    Jill Svensson

    2014-08-01 | 00:52:38
  • Johan säger:

    Hej! Ser att du håller på med musik. Om du har lust kan du kolla in min blogg. Skriver om: 60- och 70-tals soul, ska, rocksteady, tidig reggae och blues.

    2014-08-01 | 09:41:43
    Bloggadress: http://nattstad.se/soulful
  • Emmi säger:

    Du är så stark Fina Jill ! Fortsätt med det du gör !

    Svar: Tack snälla du!
    Jill Svensson

    2014-08-01 | 09:58:12
  • Venice säger:

    Heja dig!! <3

    2014-08-01 | 14:16:17
    Bloggadress: http://yetanotherstupidblog.blogg.se
  • Venice säger:

    Jag gjorde faktiskt samma val i år :) Om man bara bestämmer sig så funkar det!!

    Svar: Va bra! Ja precis! :)
    Jill Svensson

    2014-08-01 | 14:16:49
    Bloggadress: http://yetanotherstupidblog.blogg.se
  • Frida säger:

    Du är ju HUR SNYGG SOM HELST, hela du!

    Svar: Tack FINA du!!
    Jill Svensson

    2014-08-03 | 22:56:12
    Bloggadress: http://flinnman.blogg.se

Kommentera inlägget här: