Jill Svensson

"A bird does'nt sing because it has an answer. It sings because it has a song." - Maya Angelou

Jag svarade Nej.

Kategori: Allmänt

Jag fick frågan en gång, om jag önskade att de som varit elaka mot mig, eller mobbat mig, skulle få gå igenom samma sak som jag fick utstå i flera år. Känna smärtan jag kände. 


Jag svarade nej. 


För när jag skriver att jag vill att mobbing ska sluta, att ingen ska behöva utsättas för ett sånt hat, så menar jag det. 
För om vi vill stoppa mobbning så måste vi göra det med kärlek, hur svårt det än är. Vi måste göra det med kloka, väl valda ord och tålamod. 


Det är vi vuxna som måste visa barnen vad som är rätt och vad som är fel. Inte Berätta, utan VISA.

Tomma ord räcker inte till. 


Och vi vet alla att Hat föder Hat. Och jag kan vara den första att skriva under på, att alla gör misstag. 


Jag är inget mobboffer. Jag är en överlevare och jag tänker kämpa hela mitt liv för att göra så att det blir fler av oss, för just nu, är vi en utdöende ras. 

Till alla er som känner att ni kämpar en kamp ni inte kommer vinna, lyssna och tänk om. 

http://youtu.be/IbMg22L3lJo 

 

kramar Jill

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Får jag lov att fråga vilken skola det handlade om?

    Svar: Under den perioden gick jag på Södergårdsskolan, men jag mobbades mest på fritiden, till och från skolan, när jag var ute och lekte osv..
    Jill Svensson

    2014-06-05 | 22:11:07

Kommentera inlägget här: