Jill Svensson

"A bird does'nt sing because it has an answer. It sings because it has a song." - Maya Angelou

Livet

Kategori: Allmänt

Livet är verkligen inte lätt.
 
Det blir svårt ibland. Som en hyffsat offentlig person så är det ju också svårt att förklara för människor att jag faktiskt inte mår bra jämt. Ibland mår jag piss, rent ut sagt. 
Ibland vill jag inte kämpa med musiken längre. Ibland känns det som att jag inte kommer någonstans.
Ofta den senaste tiden har jag känt mig vilsen. Fast. Låst. 
 
Ibland blir mitt huvud helt utmattat. Jag orkar inte tänka, orkar inte vara glad. 
 
Det är svårt att förklara. 
Jag mår oftast bra. Jag är oftast glad. 
Men ibland så orkar jag bara inte. Jag orkar inte må bra. 
 
Och vet ni vad? 
 
Det är helt j*vla OK! 
 
Man mår inte fantastiskt jämt, ibland blir det bara lite för mycket skit i livet. 
Det som är viktigt att komma ihåg vid dessa tillfällen är dock att DET BLIR BÄTTRE.
Det blir lättare, man blir glad igen, man hittar sig själv igen. Tro mig. I mitt korta 21-åriga liv så har jag upplevt massor av upp-och-nedgångar av alla olika slag men det är just bara det, livet. 
 
Och Livet kommer ordna sig. 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: