Jill Svensson

"A bird does'nt sing because it has an answer. It sings because it has a song." - Maya Angelou

Kriget är slut

Kategori: Allmänt

Jag har börjat läsa denna bok om Morgan Allings liv och uppväxt. Otroligt gripande om hur vuxenvärlden gång på gång sviker sina barn. 
 
Tänker på min egen uppväxt. Jag hade det tryggt i mitt hem, en familj som älskade och stöttade mig. Men jag vet allt för väl hur olika vuxna i skolan och på mina fritidsaktiviteter svek mig gång på gång. Om jag inte haft turen att ha föräldrar som krigade så för mig så vet jag inte vart jag hade varit idag.
 
Känner mig tacksam. Känner också att jag vill göra mer för utsatta barn och ungdomar. För det finns många som behöver en trygg famn, på ett eller annat sätt! Jag kan inte hjälpa alla ensam, men Tillsammans, kan vi hjälpas åt att bygga ett tryggare samhälle där vi bygger starka barn och ungdomar. VI. TILLSAMMANS! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: