Jill Svensson

"A bird does'nt sing because it has an answer. It sings because it has a song." - Maya Angelou

Min kulinariska upptäckt!

Kategori: Allmänt

Till att börja med brukar jag alltid äta havregrynsgröt med blåbär och ibland lite, lite honung i på morgonen. Det håller jag mig på till ungefär 14-15 på dagen. För ungefär en vecka sen köpte pappa hem ett vitt bröd som man brukade äta när man var liten i skolan, jag blev nostalgisk och tänkte att "en macka till gröten gör väl ingen större skillnad". Så jag käkade och för det första så fick jag sura uppstötningar och för det andra och mest chockerande, jag blev hungrig efter 2 timmar igen. Fast jag ätit både gröt och macka. Jag vet ju att det är samma sak med snabbmat, där det finns ett ämne som gör att man blir hungrig och "sugen" i flera dagar framöver.. Men i bröd! Det trodde jag inte.. Nu håller jag mig till så ren mat som möjligt, jag får baka eget bröd om jag vill ha! 
 
 
PS; jag provade detta i flera dagar sen så att det inte bara var en så kallad "hungerdag" :) 
 
Kram på er! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: