Jill Svensson

"A bird does'nt sing because it has an answer. It sings because it has a song." - Maya Angelou

You never know the strength of your own hands

Kategori: Allmänt

Halloj!
 
Min enda "lediga" dag denna veckan har jag ägnat mig åt att,ja, arbeta! Jag har mailat, ringt samtal, övat låtar, letat noter till förbannelse! Man tror inte att sånt här tar så pass lång tid som det faktiskt gör! Jag har väl arbetat som en "normal" arbetsdag idag, ca 8 timmar så när mamma o pappa kom hem var jag ganska slut i huvudet efter att ha ordnat upp denna veckan! Men nu känns det iallafall skönt att ha varenda liten detalj denna veckan under kontroll, men jag vet ju att något kommer gå åt fanders för Det brukar det göra när man har allt under "kontroll".   Jag har hunnit med att träna idag också, så nu har jag duschat och ska snart gå och lägga mig.
 
Jag har spelningar varenda dag denna veckan, utöver det har jag möten och övningar med musiker, organister och kantorer. Dessutom så fyller min yngsta kusin år så på lördag ska vi fira honom. Jag skulle gärna få in lite studiotid också när jag väl är igång. 
 
Nästa vecka är det inte fullt lika mycket, det är lite "privata" tillställningar jag ska iväg på, lite kalas för nära o kära osv. Några enstaka spelningar bara. Däremot blir det mycket möten nästa vecka också, det börjar dra ihop sig inför JUL MED JILL OCH JULIA och just nu känns det som om jag inte har koll på något men jag känner så för att jag har koll på allt. Jag kan lova det dock att detta års upplaga kommer bli mycket bättre än förra året! 
 
Nu så fick jag lite låt-inpiration så nu ska jag skriva lite, dessa rader dök upp i huvudet! 
 
"You never know the strength of your own hands til you struggle to get up
You never know you've rise until you fall again.
You never know the point of your own life until you're at the end
And that's when it all begins."
 
Vi får se vad det blir av det!
 
Sov gott med er i höstregnet! |//\\//\\//\\| Jill

Kommentarer


Kommentera inlägget här: