Jill Svensson

"A bird does'nt sing because it has an answer. It sings because it has a song." - Maya Angelou

En helt vanlig dag!

Kategori: Allmänt

Hej! 
Jag har fått många frågor om vad jag gör nu för tiden och läsare undrar om inte jag kan skriva om hur "en helt vanlig dag" ser ut för mig, så nu ska ni få följa med mig genom torsdagen!
 
Jag vaknar runt 8.00, går ut och går med Sigge (min hund), käkar frukost, sen börjar jag med att "väcka rösten" , prata lite, nynna och sen sjunga! Öva på ungefär 15 olika låtar som jag ska lära mig utantill, där ungefär hälften är nya sånger. Sen går jag igenom mailen och svarar på fan-brev, jobberbjudanden och liknande. 
 
Igår skulle jag träffa pianisten till Jul med Jill och Julia kl. 11.30 för att öva. Efter det kl. 14.00 skulle jag åka till en studio för att spela in en skiva. Mellan det åt jag en snabb lunch. Efter att jag spelat några låtar åkte jag hem en snabbis, fräshade upp mig, tog ett mellanmål och åkte sedan till nästa möte, det handlade om en spelning som jag ska göra framöver. 
 
Vid 21.30 kom jag hem, då fixade jag ett schema för morgondagen och åt en macka, gick ut och gick/sprang med Sigge. Kl. 23.00 ungefär gick jag och la mig!
 
Idag(fredag) gick jag upp vid 09.00, sovmorgon eftersom mamma är hemma. Jag käkade frukost sen började vi att jobba med en av de fantastiska klänningarna till Jul med Jill och Julia!
Nu ska jag iväg och jobba från 13 till ungefär 15.00 sen ska jag ha ett telefonmöte vid 15.30 efter det ska jag lägga upp ett program till en av nästa veckas spelningar. Sen tar jag helg!
 
Konstigt nog har jag mer spelningar på vardagar än vad jag har på helgerna! 
 
Detta var en av mina dygn, alla varierar, ibland är det smockafullt andra dagar är det inget, höst/vinter är alltid fullt för mig! Kul! 
 
LYCKLIG

Kommentarer


Kommentera inlägget här: