Jill Svensson

"A bird does'nt sing because it has an answer. It sings because it has a song." - Maya Angelou

"Tjockisgenen"

Kategori: Allmänt

Hejsan!
 
Jag tänkte skriva lite om det som många kallar "tjockisgenen". Jag har denna genen som innebär att jag har väldigt låg förbränning av mat och att jag skaffar muskler innan jag förbränner fett. Det innebär också att jag har nästan som "killgener" när det kommer till träning, jag bygger muskler lätt. Jag fick reda på detta ganska sent och innan jag visste så var det svårt för mig för att jag tyckte att jag tränade och tränade men inget hände. När jag sen fick reda på att jag hade denna ganska vanliga åkomma så gick jag igenom lite olika stadier 1) Jag blev ledsen och tyckte att allt var förjäves. 2) Jag gömde mig bakom detta och använde åkomman som en ursäkt. 3) Jag bestämde mig för att även om jag inte kan bli direkt smal så skulle jag jobba för att få en kropp JAG KAN VARA STOLT ÖVER. Inte den kropp samhället tycker jag ska ha utan den jag tycker att jag ska ha. Det tar ungefär 5 grr mer tid för mig att gå ner i vikt än normala människor men, DET GÅR.
 
Jag förstår mer än väl att det kan kännas hopplöst men det hjälper inte någon att vara bitter för att man inte fick den populära tjejens/killens kropp. Du bestämmer över Din kropp, hur Du vill att den ska se ut, ingen annan än Du. 
 
Kommer eventuellt skriva lite mer om vad denna åkomma ger för effekter, om jag vågar...
 
Hoppas att ni som läser kan få ut något av detta och applicera i era egna liv. En sak att komma ihåg dock, vad det än är ni ska göra, Det måste vara Du som vill göra det för annars kan du inte ge 110% och då är det bortkastad tid! 
 
Kram från er ödmjuka bloggare, Jill

Kommentarer

  • Kristin säger:

    Jill! Du ska veta att du är bra precis som du är! Inte bara för det-utan FÖR att du är just du!
    Även om jag är några år äldre än dig (38..) så beundrar jag dig,att komma som du gjort från en "vanlig" familj och bli känd över en kväll och ändå kunna behålla ödmjukheten som du gjort-det är stort!
    Tycker du verkar vara en underbar tjej,din stora röst förstås, men du verkar så mysig och go,och dessutom modig som skriver som du gör!
    Fortsätt på din väg Jill, och jag hoppas verkligen att jag får chansen att höra din fantastiska röst live igen,hörde dig på Eksjö tatto och du var fantastisk.
    Var den du är skapad att vara,och var rädd om både dig själv och din sångröst.
    Du är unik!
    Kram Kristin

    Svar: Hej och Tack så jättemycket! Vet inte ens vad jag ska skriva utom Tack, det värmer mitt hjärta. Tack för att du tig dig tid att skriva till mig och jag hoppas att du får en underbar sommar! Kramar Jill
    Jill Svensson

    2013-05-16 | 14:43:54

Kommentera inlägget här: