Jill Svensson

"A bird does'nt sing because it has an answer. It sings because it has a song." - Maya Angelou

Krossa Jantelagen!

Kategori: Allmänt

Ibland känns det som att inget man gör är rätt.
Ibland känner man att vad man än säger och gör så är det fel. Alltid gör man någon besviken.
 
Hela mitt liv har jag försökt att göra precis Alla till lags. Jag har levt efter Jantelagen. Det har slutat med att jag har mått riktigt dåligt.
 
För er som inte riktigt har koll på denna "lag", här är några punkter.
Ni kan ju googla om ni vill veta mer ingående...
 
  • Du skall inte tro att du är något.
  • Du skall inte tro att du är lika god som vi.
  • Du skall inte tro att du är klokare än vi.
  • Du skall inte inbilla dig att du är bättre än vi.
  • Du skall inte tro att du vet mer än vi.
  • Du skall inte tro att du är förmer än vi.
  • Du skall inte tro att du duger till något.
  • Du skall inte skratta åt oss.
  • Du skall inte tro att någon bryr sig om dig.
  • Du skall inte tro att du kan lära oss något.
 
Som ni säkert märker så är detta skitsnack, men utan att tänka på det har jag låtit det genomsyra mitt liv och tänkande, nu säger jag, Aldrig igen!
 
Har så mycket på tankarna just nu, lite stressad över egentligen ingenting.
 
" I spend my nights dancing with my own shadow"
 
Osammanhängande hej! Välkommen till mitt huvud!
 
Om du någonsin kommer på dig själv med att tänka någon av dessa punkter, Tänk om, Tänk rätt!
Även om det låter otroligt så är Du vacker precis som Du är. Tro aldrig något annat.
Kram på er!
 

Kommentarer

  • Lillebror säger:

    Du är en fantastisk syster, även om vi bråkar och tjafsar ibland så finns kärleken alltid där! Du är en förebild för många och en fantastisk artist!
    Din röst värmer många hjärtan och så även mitt! Älskar dig <3

    Svar: Älskar dig med Jesper <3 Du vet att jag alltid finns här för dig <3
    Jill Svensson

    2013-05-01 | 21:54:05

Kommentera inlägget här: