Jill Svensson

"A bird does'nt sing because it has an answer. It sings because it has a song." - Maya Angelou

Fan-mail!

Kategori: Allmänt

Hejsan!
 
Fick precis ett mail från en tjej från UK som kortfattat skrev att hon älskade min skiva och att den hjälpte henne eftersom hon hade autism och ångest och då mildrade min sång det.
 
 
Sådana mail får mig att påminnas om varför jag gör det jag gör. Det är inte för att bli världskänd, inte för att bli rik.
Det är för att hjälpa. Allt jag jobbar för varenda dag är att folk ska må bättre. Att människor ska slippa bli mobbade. Jag kanske inte gör mycket, men jag gör något! Det är det som är det viktiga, att man gör något! Jag stoppar inte hungern i vissa länder, jag gör inte så att krigen slutar, jag gör inte så att denna kategorisering som vi har i världen slutar. Men, jag gör Något. Om alla skulle göra det lilla de kunde så skulle världen bli bättre. Det kan räcka med ett leende för att förändra en persons liv.
 
Allt detta kanske låter som klyschor, men det är sant.
 
Alla kan inte göra allt, men alla kan göra något.
 
 
Kram på er, och fortsätt gärna skicka in mail!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: