Jill Svensson

"A bird does'nt sing because it has an answer. It sings because it has a song." - Maya Angelou

Framsteg!

Kategori: Allmänt

Hej!
 
Nu har det gått 10 veckor sedan jag bestämde mig för att börja om med rätt träning och rätt mat igen!
 
Jag har inte skrivit eller pratat något om detta direkt eftersom det varit en väldigt personlig resa med mycket uppförsbacke!
 
När jag gick in i väggen och blev deprimerad osv så struntade jag helt i träning och jag struntade helt i vad jag åt och inte åt, tro det eller ej så åt jag knappt något och när jag åt så var det inte bra saker jag stoppade i mig.
 
Det jag började med för 10 veckor sedan var att jag började äta nyttig mat, jag började äta Mer och vid ganska bestämda tider, fem gånger om dagen. Jag började också träna och gå ut och gå 6 dagar i veckan med en vilodag för att kroppen skulle återhämta sig. Det låter mycket men det är inte så mycket, ungefär 2 riktigt hårda träningspass, 2 mellanhårda pass och 2 snabba entimmes-promenader. Det har varit hårt och ibland svårt att hinna med men istället för att sitta och titta på TV i två timmar på kvällen så valde jag att röra på mig. Det har gett ett resultat på ungefär 1 kg i veckan och det med mina "sjukdomar" och dålig ämnesomsättning, allt det där. Jag känner mig taggad att fortsätta på ett hälsosamt sätt, men en sak vill jag klarlägga:
 
Det var Jag som bestämde att Jag ville göra denna förändringen med MIN kropp, Jag var inte nöjd och mådde inte bra, nu mår jag däremot fantastiskt! Jag älskar min kropp och jag har bestämt mig för att Aldrig mer klaga på den. Jag var vacker innan, och jag tror stenhårt på att Skönhet kommer inifrån men nu orkar jag mer, jag mår Bättre och älskar mig själv, och det är den största gåvan du kan ge dig själv.
 
 Före-och-efter bilder... Samma tröja på bilderna.

Kommentarer

  • Rebecka säger:

    Vad kul, bra jobbat! :)

    Svar: Tack!
    Jill Svensson

    2013-06-26 | 15:46:41
    Bloggadress: http://sextondeoktober.blogg.se
  • Anonym säger:

    du ser fantastisk ut!

    Svar: Tack så hemskt mycket!
    Jill Svensson

    2013-06-26 | 19:41:45
  • Gröna Bönan säger:

    Snyggt jobbat! Beundrar dig!

    Svar: Åh Tack Birgit! Vad kul!
    Jill Svensson

    2013-07-09 | 11:26:19
  • Anna Kornelia säger:

    You go girl! Härligt att du fortfarande standing strong ;)
    Kram

    Svar: Tack! Haha, precis! :)
    Jill Svensson

    2013-07-10 | 11:30:22
  • Maria Stigsson säger:

    oj oj oj vad duktig du är! Motivation och målmedvetenhet har du helt klart! stor kram!

    Svar: Tack Tack fina Maria! Stor stor Kram!
    Jill Svensson

    2013-09-12 | 15:26:49

Kommentera inlägget här: