Jill Svensson

"A bird does'nt sing because it has an answer. It sings because it has a song." - Maya Angelou

Semester

Kategori: Allmänt

Nu har semestern börjat på riktigt! Vi är på Västkusten just nu och vädret är underbart, inte ett enda moln på himlen. Vattnet är varmt o min hund Sixten är jätteduktig, grädden på moset då? Jo, imorgon fyller jag arton! 
 
Mamma, min systerdotter Linnéa o Sixten myser medan jag spelar o sjunger, ni kan ju tro att vi har det bra! 
 
Ska försöka uppdatera så mycket som möjligt men använder inte dator/mobil något speciellt på semestern :) 
 
glad sommar på er!

Kommentarer

  • Lovisa säger:

    Hej!
    Jag har som du också blivit deprimerad och har bestämt mig för att hoppa av gymnasiet ( är lika gammal som du). Jag planerar att ta ett "sabbatsår" och sedan gå gymnasiet på folkhögskola. Det som jag grubblar över är hur min framtid kommer att se ut. Hur ser du på din framtid?
    Kram

    Svar: Hej! Jag är oftast positiv runt min framtid, allt kommer att ordna sig bara jag tar det i min takt o inte bryr mig allt för mycket om vad andra tycker. Det är väldigt många som hoppar av gymnasiet och börjar Folkhögskola istället, fler än man tror. Du kommer antagligen att få plugga lite längre men det tycker jag det är värt. Det viktiga med sabbatsår är bara att du fokuserar på Dig, vad Du känner, ta saker i din takt, tillåt dig själv att sjunka ibland men lär dig hur du ska göra för att ta dig upp igen, Men(!) slöa inte ihop! Slöhet kommer inte att hjälpa dig. Dessutom de kurser du klarat har du ju klarat o dem behöver du inte göra om om du inte vill. Som sagt, ta det i Din takt, känn efter hur Du känner, lita på instinkten, det brukar funka! Din framtid kommer antagligen inte bli så annorlunda, du blir lite äldre innan du blir klar med studierna bara, men det är sannolikt att du får leva med depressionen hela livet. :-/ Det blev långt men hoppas att du hittar något här som hjälper dig! Kramar Jill
    Jill Svensson

    2013-07-24 | 16:25:58

Kommentera inlägget här: