Jill Svensson

"A bird does'nt sing because it has an answer. It sings because it has a song." - Maya Angelou

Sjukdom

Kategori: Allmänt

 Om det finns något jag verkligen hatar när det gäller sjukdom o liknande, så är det när det påverkar hur jag sjunger. Jag kan ta en förkylning, jag kan ta feber och magont, jag kan till och med ha ont i halsen och ändå sjunga, men när jag får ett "virus" på halsen, då säger min röst stopp. Jag vet inte hur jag ska beskriva känslan, det river o bränns i halsen, och när jag pratar river det, och om jag skulle sjunga så skulle jag helt förstöra min röst. Den enda gången jag skulle ställa in en spelning är om detta händer, eller att rösten försvinner helt. Jag känner mig nästan handlingsförlamad, jag kan inte sjunga, inte nynna, o knappt prata, o känslan när man måste ringa o säga att man verkligen inte kan komma o uppträda är hemsk! Jag vet ju att det är ganska många som blir besvikna men då måste jag tänka på mig själv, på mina gränser. Just nu känner jag mig hemsk, ont i huvudet, ögonen och öronen, o det river i halsen som skjutton, jag HATAR verkligen det här, för jag vet att jag missar mycket roliga saker... 

Jaja, sura idag, ta nya tag imorgon och bli helt frisk tills på Tisdag. Det låter som en bra plan! 

Ska försöka somna nu, sov så gott eller skicka iväg ett meddelande o prata lite med mig, För jag lär inte somna på ett tag! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: