Jill Svensson

"A bird does'nt sing because it has an answer. It sings because it has a song." - Maya Angelou

Svackor!

Kategori: Allmänt

Hejsan!
 
Idag var jag ju som sagt med i deltävling tre i Svensktoppen Nästa. Det gick inte jättebra, jag blev lite för nervös och sabbade sången lite men de som gick direkt till final var Harmony Road och de var helt klart förtjänta av att gå vidare. Jag har dock fortfarande 2 chanser kvar att gå vidare och när jag säger till så MÅSTE ni SMS-rösta på mig så att jag och min låt Time to move on går vidare.
 
Efter det här med stressen och depressionen så får jag ju vissa dagar då jag är tillbaka på ruta ett. Ibland kommer det bara, ibland så är det en händelse som egentligen inte är så farlig som framkallar det.
Idag tex när jag inte gick vidare, först gick det bra, visst blev jag besviken men jag vet ju som sagt att det inte är över än. Men för ungefär en halvtimma sen så fick jag ett ned-sving. Jag kan inte göra något åt det, det är precis som att hjärnan tar massa saker som man egentligen inte tycker är så farliga och kopplar samman dem med sorg. Man får en klump i magen. Man känner sig hopplös, man vill ge upp, man vill ge med sig och följa med strömmen. Man vill ligga i sängen och stanna där, men man sover inte. Man liksom flyter på täcket, tittar upp i taket och tänker att, jag kommer aldrig bli något. Om jag försöker trycka ner dessa känslor så kommer de bara tillbaks med dubbel styrka, det bästa sättet är att rida ut stormen, kanske sova några minuter och vakna och känna sig bättre, oftast.
 
Jag har accepterat att jag kommer få dagar och tillfällen då jag kommer ramla ner i min lilla grop och inte vilja flytta där ifrån men de är precis lika jobbiga varenda gång.
 
I början kom ofta någon i familjen upp men det var inte alls bra för jag blev oftast bara irriterad på dem, men då pratade jag med dem och de förstod. Vad Du än har för problem så blir det alltid bättre om du pratar om det. Det är i alla fall vad jag tror.
 
Nu så ska jag ta mig i kragen och gå ner till min älskade familj och titta på fredagsfilm!
 
Kram på er och fortsätt skicka meddelanden! // Jill

Kommentarer

  • Jonna säger:

    Du är bäst glöm aldrig det :) Finns här för dig och det hoppas jag du vet <3

    2013-04-19 | 20:21:41
  • Johanna säger:

    Du är så stark som berättar. Jag känner inte dig men blir väldigt motiverad av dina historier! TACK och sluta inte skriva! Kramar Johanna

    Svar: Tack så hemskt mycket! Vad roligt att du blir motiverad! Kramar
    Jill Svensson

    2013-04-19 | 20:22:23
  • Gull-Britt säger:

    Jobba bara vidare Jillan. Tänk lite som den där Flinken sjöng det var väl något om "att jag reser mig igen" och det gör ju du också - kram

    Svar: Tack Mormor <3
    Jill Svensson

    2013-04-19 | 23:04:34

Kommentera inlägget här: